Seattle en Olympic NP - Reisverslag uit Quinault, Verenigde Staten van Marleen Orsouw - WaarBenJij.nu Seattle en Olympic NP - Reisverslag uit Quinault, Verenigde Staten van Marleen Orsouw - WaarBenJij.nu

Seattle en Olympic NP

Blijf op de hoogte en volg Marleen

05 Juni 2014 | Verenigde Staten, Quinault

Seattle was een leuke en gezellige stad om te verkennen en te verblijven. We hebben alles kunnen zien wat we wilden. Het hotel was ook fijn, heel klassiek ingericht (alsof je bij je opa en oma ging logeren) maar harstikke netjes en erg ruime kamers.
Tijdens de honkbal wedstrijd, Seattle Mariners tegen de Detroit Tigers, werd er een homerun geslagen! en er werden onwijs veel ballen in het publiek geslagen. Uiteindelijk heeft Seattle met 4-0 gewonnen.
We zijn in de spaceneedle geweest en hebben even kort een kijkje genomen in het EMP museum. Over de pike place market gelopen en bij Pioneer Square hebben we de Smith Tower gezien en zijn we boven in de Columbia Tower geweest. Het was prachtig weer, op de terugweg naar het hotel hebben we nog een tijdje in het International Park rondgehangen.
Savonds hebben we een wandeling gemaakt naar Kerry Park en een prachtig uitzicht op de stad gehad.

In Olympic NP hebben we al een aantal wandelingen gemaakt en wat mooie watervallen gezien. Gisteren sliepen we in Cresent Lake Lodge met prachtig uitzicht op het meer. We zijn gisteren in Quinault Lake aangekomen (ook in Olympic NP) ook hier hebben we een hotelkamer met uitzicht op het meer. In dit gebied gaan we vandaag hiken en naar watervallen kijken. We rijden vandaag ook weer door richting Portland.

• 05 Juni 2014 - 17:23

Papa O:

He fijn dat het met jullie en je trip goed gaat. Zorg bij het hiken dat je geen beren tegen komt:) je weet maar nooit. Hier in Oss bij de van O's gaat het zijn gangetje en zijn we druk met mantelzorg voor familie en kennissen. Doen we met liefde en plezier. Mama heeft de was ook al voor jullie gedaan.

Groeten,
    Papa

• 05 Juni 2014 - 17:28

Papa O:

O ja ben ik nog vergeten, jullie komen ook langs st Helens, daar is jaren geleden een grote vulkaan uitbarsting geweest. Een vliegtuig van de KLM ging toen door het vulkaanstof waarna zijn motoren uitvielen. De piloten hebben ze weer op tijd kunnen starten.

Gr,
    Papa

• 06 Juni 2014 - 03:33

Marleen:

Bedankt voor de was! We zijn al druk bezig om nieuwe (vieze) was voor jullie te maken ;-p.
    Bij st helend zijn we vandaag inderdaad geweest. De uitbarsting was in 1980, dat van t KLM vliegtuig wist ik niet. We zijn daar door een lava tunnel gelopen. We hadden niet genoeg aan de zaklampjes dus hadden we een lantaarn geleend. Het was er pikkedonker , koud en vochtig, Bas heeft er een hele mooie foto van gemaakt, met mijn fotocamera'tje ging dat niet.

Groetjes vanuit Hoor Rover.

• 06 Juni 2014 - 03:35

Marleen:

Niet hoor rover.... Maar Hood River.

• 06 Juni 2014 - 08:20

Papa O:

Je weet wat hoor zo'n beetje in de US of A betekend:)

• 12 Juni 2014 - 17:13

Leven jullie nog?

• 13 Juni 2014 - 08:19

Marleen Van Orsouw:

afgelopen nacht in een tent geslapen zonder electriciteit, stromend water en wifi! Erg primitief hoor haha, er staat alweer een verslagje op. Vanwege de vele park bezoeken de afgelopen dagen kwamen we telkens "laat" aan in de hotels