van Olympic park naar Missoula waar we nu zijn. - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Marleen Orsouw - WaarBenJij.nu van Olympic park naar Missoula waar we nu zijn. - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Marleen Orsouw - WaarBenJij.nu

van Olympic park naar Missoula waar we nu zijn.

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 Juni 2014 | Verenigde Staten, Missoula

Even in het kort wat we de afgelopen dagen allemaal hebben gedaan:

Vanuit Hood River gingen we richting Crater lake, onderweg hebben we door de Oneonta Gorge gewandeld en gekloutert, het water stond helaas te hoog (veel smeltwater van de sneeuw) en het was dus ook te koud om tot het eind te komen waar de waterval was. We hebben er nog net een stukje van kunnen zien door om een hoekje te kijken.

Ook bij Crater Lake lag er ook meer sneeuw dan verwacht. Er was 1 weg afgesloten, maar we hebben toch nog wat mooie uitzichtpunten kunnen bereiken. En om langs metershoge sneeuw-muren te rijden heeft ook wel iets.

Vervolgens gingen we naar Mitchell, onderweg waren we door een lava tunnel gewandeld waar Bas wat mooie foto's heeft kunnen maken. De painted hills bij Mitchell waren niet zo spectaculair als onze hotelkamer daar... we kregen er een huisdier bij! :-D de enige beer die we tot nu toe hebben gezien was hier aan de muur gespijkerd.
Dit was ook de reden dat dit de laatste kamer was, blijkbaar hadden andere gasten er problemen mee. Wij vonden het wel gaaf!

Langs de Snake River hebben we een paar watervallen en stroomversnellingen gezien, maar die waren niet zo mooi als degene in Olympic NP.

Toen we aankwamen in het Grand Teton NP zagen we de eerste kudde met bizons. In het Yellowstone NP hebben we er ondertussen al zoveel gezien dat we morgen de Bizon Range over slaan. We hebben ook coyotes en wapities gezien in Yellowstone. Natuurlijk ook de geisers waarvan we sommige hebben zien uitbarsten en de warmtebronnen en modderpoelen.

We hebben één nachtje geslapen in Yellowstone under Canvas. We sliepen in een tent, waar gelukkig wel een bed in stond, er was ook een hout-kacheltje die je zelf aan moest maken en aan moest houden. Het was er erg koud, dus we hadden eerst met andere gasten rond het kampvuur gezeten. Later in onze tent hebben we ff flink gestookt om het er een beetje warmer te maken. Gelukkig was het dekbed lekker dik en waren er ook nog slaapzakken (en is Bas nog een extra keer uit bed gegaan om nog een blok hout op het vuur te gooien.

Vandaag hebben we nog een laatste rondje door het park gereden en zijn we aangekomen in Missoula. Morgen doen we het rustig aan, lekker uitslapen en als het hier middag is gaan we voetbal kijken!

• 16 Juni 2014 - 14:45

Marijke:

Leuk weer iets van jullie te lezen en te zien! Lekker genieten daar!